Show simple item record

Los openings, antesala del relato de ficción en televisión: identidad y marca

dc.contributor.authorMagro-Vela, Silvia
dc.contributor.authorPuebla Martínez, Belén
dc.contributor.authorBaraybar Fernández, Antonio
dc.date.accessioned2023-12-26T19:31:49Z
dc.date.available2023-12-26T19:31:49Z
dc.date.issued2020-09-11
dc.identifier.citationMagro-Vela, S., Puebla-Martínez, B., & Baraybar Fernández, A. (2020). Los openings, antesala del relato de ficción en televisión: identidad y marca. Revista De Comunicación, 19(2), 175–191. https://doi.org/10.26441/RC19.2-2020-A10.1es
dc.identifier.issn1684-0933
dc.identifier.issn2227-1465
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10115/27909
dc.descriptionOpening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand ABSTRACT: Opening sequences has been suffered from a transformation process until becoming an integral and integrating part of fictional story. The present text collects a study of the opening of Isabel, Víctor Ros and El Ministerio del tiempo, created by Javier Olivares. A research developed from four main points of work, analysis of formal, narrative, typographic and sound aspects. Through common and dissimilar traits shared with credit titles, it is about proving the relationship with the building process of identity and brand of the audiovisual product as an independent unit from its creator. Keywords: opening, television shows, narrative analysis, graphic design, identity.es
dc.description.abstractLos openings han sufrido un proceso de transformación hasta convertirse en parte integrante e integradora del relato ficcional. Se presenta el estudio de las cabeceras de Isabel, Víctor Ros y El Ministerio del tiempo, de Javier Olivares, llevado a cabo desde 4 ejes: análisis de aspectos formales, narrativos, tipográficos y sonoros. Mediante los rasgos comunes y disímiles compartidos con los títulos de crédito cinematográficos se pretende comprobar la relación que guardan con el proceso de construcción de identidad y marca del producto audiovisual como unidad independiente de su creador.es
dc.language.isospaes
dc.rightsAtribución-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectSeries de televisiónes
dc.subjectOpeninges
dc.subjectAnálisis narrativoes
dc.subjectDiseño gráficoes
dc.subjectIdentidades
dc.titleLos openings, antesala del relato de ficción en televisión: identidad y marcaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.identifier.doi10.26441/RC19.2-2020-A10.1es
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-CompartirIgual 4.0 InternacionalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional