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Tourist-Cultural routes in the Community of Madrid.

dc.contributor.authorFernández-Laso, María Cristina
dc.contributor.authorLópez, María Ángeles
dc.date.accessioned2023-12-27T16:30:18Z
dc.date.available2023-12-27T16:30:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationFernández-Laso, M.C. y López, M.A. (2022). Tourist-Cultural routes in the Community of Madrid. Journal of Tourism and Heritage Research 5(2), pp. 216-237. http://www.jthr.es/index.php/journal/article/view/368es
dc.identifier.issn2659-3580
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10115/28007
dc.identifier.urihttp://www.jthr.es/index.php/journal/article/view/368
dc.descriptionIn the Community of Madrid, after the end of the state of alarm caused by the SARS-CoV-2 virus—on June 21, 2020, also known as the start of the "new normal"—, cultural tourism has become an alternative to other predominant tourist modalities in the capital, such as MICE tourism (Meeting, Incentives, Conferencing and Exhibitions). This fact has led to a tourism of proximity with a greater interest in local heritage that has enhanced existing tourism products and generated new ones by official institutions. In this paper, we analyze cultural tourism. More specifically, we analyze the cultural routes promoted on the official web pages of the Community of Madrid and the Madrid City Council. The aim is to evaluate the type or types, design, structure and contents, programming, and divulgation of these types of routes. The results show a wide diversity of cultural routes in the Community and the town of Madrid, but with certain shortcomings and deficiencies in terms of structure and content, typological classification, and presentation on official websites. For all these reasons, some proposals are made to improve andreinforce training in heritage interpretation and didactics for tourism professionals.es
dc.description.abstractEn la Comunidad de Madridel turismo cultural se ha convertidoen una alternativa a otras modalidades turísticas predominantes en la capital como el turismo MICE (Meeting, Incentives, Conferencing y Exhibitions) tras el fin delestado de alarma el 21 de junio de 2020 o la entrada en la “nueva normalidad” porla pandemia de coronavirus,provocada por elvirus SARS-CoV-2. Este hechoha propiciadoun turismode proximidad con un mayor interés por el patrimonio localqueha potenciado los productos turísticosexistentes y generado otrosnuevospor parte de los organismos oficiales. En este trabajo se analiza el turismo cultural, concretamente las rutas culturales promocionadas enlas páginas web oficiales del ayuntamiento y la Comunidad de Madridcon el objetivodeevaluar el tipodediseño,estructura,contenidos, programación y divulgaciónde este tipo de rutas. Los resultados muestran una amplia diversidadde rutas culturales en la comunidad y villa de Madrid, pero con ciertas carencias y deficienciasen cuanto a la estructuracióny contenidos, la clasificación tipológica y la presentación en las websoficiales. Por todo ello, se proponenalgunas propuestas de mejorayreforzarla formación en interpretación y didáctica del patrimonio en los profesionales del turismo.es
dc.language.isospaes
dc.rightsAttribution 4.0 International
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectpatrimonio locales
dc.subjectturismo culturales
dc.subjectrutas culturaleses
dc.subjectturista de cercaníaes
dc.subjectComunidad de Madrides
dc.titleTourist-Cultural routes in the Community of Madrid.es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


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