Show simple item record

¿Qué opinan y qué saben los futuros maestros sobre el uso de la calculadora en Educación Primaria?

dc.contributor.authorGarcía-Lázaro, Desiré
dc.contributor.authorArnal-Bailera, Alberto
dc.contributor.authorBeltrán-Pellicer, Pablo
dc.date.accessioned2024-05-27T13:15:54Z
dc.date.available2024-05-27T13:15:54Z
dc.date.issued2024-05
dc.identifier.citationGARCÍA-LÁZARO, D.; ARNAL-BAILERA, A.; BELTRÁN-PELLICER, P. ¿Qué opinan y qué saben los futuros maestros sobre el uso de la calculadora en Educación Primaria?. Práxis Educativa, [S. l.], v. 19, p. 1–18, 2024. DOI: 10.5212/PraxEduc.v.19.22837.037
dc.identifier.issn1809-4031
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10115/33195
dc.descriptionGiven the didactic relevance of the use of technological resources such as the calculator in the learning of mathematics, it is essential that future teachers have the necessary knowledge and skills to take full advantage of its potential. This study focuses on exploring the mathematical and technological knowledge and beliefs of prospective primary school teachers regarding the use of the calculator as an educational tool. A mixed methodology is used with an ad hoc questionnaire (n=65) that allows us to understand their beliefs and self-concept regarding the didactic use of the calculator. Also, tasks that require the mobilization of technological-mathematical knowledge are included. The results conclude that there is a need for more effective training in the use of the calculator, integrating didactic-mathematical training with technology.es
dc.description.abstractDada la relevancia didáctica del uso de recursos tecnológicos como la calculadora en el aprendizaje de las matemáticas, resulta fundamental que los futuros docentes cuenten con los conocimientos y habilidades necesarios para aprovechar al máximo su potencial. Este estudio se centra en explorar los conocimientos matemáticos y tecnológicos de los futuros docentes de Educación Primaria, así como sus creencias, respecto al uso de la calculadora como herramienta educativa. Se utiliza una metodología mixta con un cuestionario ad hoc (n=65) que permite comprender sus creencias y autoconcepto en torno al uso didáctico de la calculadora. Asimismo, se incluyen tareas que requieren movilizar conocimientos tecnológico-matemáticos. Los resultados concluyen en la necesidad de una formación más efectiva en el uso de la calculadora, que integre la formación didáctico-matemática con la tecnología.es
dc.language.isospaes
dc.publisherPraxis Educativaes
dc.rightsAttribution 4.0 International
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.title¿Qué opinan y qué saben los futuros maestros sobre el uso de la calculadora en Educación Primaria?es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/reviewes
dc.identifier.doi10.5212/PraxEduc.v.19.22837.037es
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 InternationalExcept where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International